Primus Classic Trail Kit

sajberjohan; sa:
Om du bor i Göteborg kan du åka upp till Kvibergs överskott och köpa en primusbrännare av äldre modell för 98:-

Vilken är det..., hur ser den ut..., bild...?
Nu vaknade prylbögen i mig, hade tänkt köpa ett TechnoTrail nästa vecka men man kan ju ha ett i reserv... :)

/M

granbom; sa:
sajberjohan; sa:
Om du bor i Göteborg kan du åka upp till Kvibergs överskott och köpa en primusbrännare av äldre modell för 98:-

Vilken är det..., hur ser den ut..., bild...?
Nu vaknade prylbögen i mig, hade tänkt köpa ett TechnoTrail nästa vecka men man kan ju ha ett i reserv... :)

/M

Som den här fast med en tillhörande kopp som sitter under för att stråla värmen lite extra uppåt.

lm3211pr.gif

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Har provat mitt "kit" när vi var upp på Staika.
Rymndes med div.annat i min midjevästa/topplock från min Arcteryx-ryggsäck,och gick utmärkt att värma vatten till soppa och koka kaffe för två i när vi satt på toppen.Lätt att rengöra med snö,vatten och Skotchbrite-svamp
Står stadigt(har stöd på gasflaskan).
Ställde upp vindskydd av flata stenar,men ska skaffa ett riktigt vindskydd ,för det behövs.
Pannan står stadigt tycker jag,får se hur det funkar om jag gör en ensamtur och lagar iordning all mat på den både ute och i tältet.
Det ryms en liten vikmugg + tändare i den också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips