Primus Classic Trail Kit

sajberjohan; sa:
Om du bor i Göteborg kan du åka upp till Kvibergs överskott och köpa en primusbrännare av äldre modell för 98:-

Vilken är det..., hur ser den ut..., bild...?
Nu vaknade prylbögen i mig, hade tänkt köpa ett TechnoTrail nästa vecka men man kan ju ha ett i reserv... :)

/M

granbom; sa:
sajberjohan; sa:
Om du bor i Göteborg kan du åka upp till Kvibergs överskott och köpa en primusbrännare av äldre modell för 98:-

Vilken är det..., hur ser den ut..., bild...?
Nu vaknade prylbögen i mig, hade tänkt köpa ett TechnoTrail nästa vecka men man kan ju ha ett i reserv... :)

/M

Som den här fast med en tillhörande kopp som sitter under för att stråla värmen lite extra uppåt.

lm3211pr.gif

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Har provat mitt "kit" när vi var upp på Staika.
Rymndes med div.annat i min midjevästa/topplock från min Arcteryx-ryggsäck,och gick utmärkt att värma vatten till soppa och koka kaffe för två i när vi satt på toppen.Lätt att rengöra med snö,vatten och Skotchbrite-svamp
Står stadigt(har stöd på gasflaskan).
Ställde upp vindskydd av flata stenar,men ska skaffa ett riktigt vindskydd ,för det behövs.
Pannan står stadigt tycker jag,får se hur det funkar om jag gör en ensamtur och lagar iordning all mat på den både ute och i tältet.
Det ryms en liten vikmugg + tändare i den också.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips