Presenttips på bra barnfriluftsprylar

Halva kompisgänget har fått / skall få barn. Skulle gärna vilja få lite tips på bra barnfriluftsprylar som man kan ge som present istället för silverskedar, gossedjur och allt vad folk nu brukar ge.

Barnprylar

Kanske inte regelrätta friluftsprylar men ändå:
-pulka med ryggstöd drygt 100 kr
- skidgoggles 50 kr
- hörselskydd kid ( perfekt till bla afterskin)
Dessa dröjer ett tag innan de kan använda men de uppskattas absolut då.

Lycka till
/olle

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Present

Jag tipsar om en bra sovsäck för de små kidsen: funkar i barnvagn, pulka och närsom den lilla ska sova lite varmt och ombonat.

Tips

Stålthermos: Vi brukade ta med oss en 3dl stålthermos med hett vatten för att blanda välling är vi var ute och rörde på oss. Hett vatten + kallt vatten + vällingpulver i välling flaska = välling på ett litet kick och med rätt temperatur.

Re: Barnprylar

- hörselskydd kid ( perfekt till bla afterskin)
Dessa dröjer ett tag innan de kan använda men de uppskattas absolut då.

Bra tips! Jag köpte Peltor kid på nätet och det gick jättebra. Jag köpte på http://www.trumslagaren.se
De var inte så dyra heller. De kommer att bli välanvända i sommar.
De hade även 20-pack med öronproppar så nu klarar jag mig ett par år.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips