PPC USB & Garmin.....

Har någon sett någon fungerande USB driver till pocketpc 2003 för Garmin. Vill kunna slanga upp/ner data mellan min Loox 720 och 60 CS via USB

Jag har just fått min 720 så jag är inte där än.

Vad skulle du kunna föra över om du hade USB-drivrutiner? Waypoints och spår? Från PDA till GPS eller det omvända?

Inte lär man hitta det du söker via något US-dominerat forum eftersom det bara är Loox 720 som kan fungera i sammanhanget såvitt jag förstår (till skillnad från Axim, Ipaq osv) och Loox 720 icke existerar från amerikansk horisont. Chansen att Garmin ska skriva PPC- drivers torde vara noll.

Den klurige mannen som skrivit Magnalox och Loxtrax kan möjligen ha något tips även om han använder den dataloggande BT GPSen RBT-3000 till sin 720. Han gav adressen i ett svar till mig på tyska usenet maus.technik.gps och den är magnalox@gmail.com. Annars är en fråga just via maus.technik.gps eller möjligen scigeosatnav det jag skulle satsa på
[Ändrat av jonasolof 2005-04-27 kl 10:02]

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
USB host...

Nästan inga PDA (jag känner inte till någon) stödjer USB host, man kan bara ansluta dem till en fullfjädrad enhet exempelvis en PC. Alternativet är seriell eller Bluetooth.

MVH/Christer
http://www.clover.se

Mats den kabel för Loox som du mailade om tror jag inte funkar eftersom Etrex och Emap (väl?) inte kan anslutas över USB. Antar att det var seriell anslutning. Tror kanppast du hittar drivers för en seriell USB konverter för PPC.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips