Powerbank

Den är säkert bra och smidig, men det är 2000 kr för 85Wh.
För att sätta det i relation så har en powerbank på 20000mAh 74Wh energi (om vi pratar om en sån där vanlig som man köper till sin mobil eller surfplatta). En sådan kostar mindre än 500 kr.

Behöver du ha både USB, USB-C PD, 220V, och en DC-utgång?
Är det långt att gå dit du ska? Om du har ett ledigt bilbatteri hemma så har det ganska hög kapacitet.

KAnon tack för ditt svar det var det jag behövde veta, kommer bli ett batteri istället.
 
Jag undrar om ni har några tips om bra lättvikts-powerbanks? Att ladda mobilen med på fjällturen.

Jag ska springa på min fjälltur i sommar och kommer ej passera stugor med elektricitet så gärna en powerbank med bra kräm i också även om jag förstår att lätt vikt och mkt laddning är ett motsatsförhållande.

För lätta PowerBanks, se: NiteCore NB series
Finns i både 10000 och 5000 mAh varianter som väger 150g resp. 113g.
Enligt tillverkaren är produkten tillverkad med uteliv / trail-running i åtanke.
 
Skall man prata uteliv så bör de vara möjligt att få anständig vattentäta med stängd lucka etc.när de inte används IMHO.

Behövs inte många droppar vatten eller fukt/imma på fel ställe i elektroniken inne i batteriet för att de skall bli tvärt värdelösa.
 
Bra erbjudande på en bra powerbank, Mophie 6000 mAh, räcker till en fulladdning för de flesta telefoner.
Har dessutom inbyggd usb-c-kabel, jäkligt smidigt :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.