Ponera att jag vill vandra Göteborg - Luleå hur planerar jag resan?

jag vill vandra Göteborg - Luleå hur planerar jag resan?

Jag funderar starkt efter att jag nu varit ute och provat min utrustning, vandra från Göteborg upp till min uppväxt ort Kalix, hittar ifrån Luleå själv :) men har svårigheter att finna nått enkelt vis att se samtliga leder på vägen upp för att planera min resa.jag måste ha missat nått va? Tack på förhand!
Mvh!

Senast ändrad:
Du kan la pipa upp längs bohusleden och sedan lappa ihop leder som kanske kopplar ihop mot var han gick https://blastlast.wordpress.com.

Inga problem alls och köra lite spontant och ta det som det kommer.Finns massa stigar,traktorvägar och även skapliga grusvägar och gå efter.
Du bör ha massa kartor både på papper och surfplatta/mobil, Viewranger appen med kartor är utmärkt för sådant speciellt med padda med stor skärm

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har sammanställt en pdf med kartor för eget bruk inför en långvandring jag planerar till sommaren. Kanske kan den vara till hjälp. Tyvärr är samtliga av mina anteckningar endast på de utskrifter jag har.

http://adelie.antarkt.is/tur/2016/sverige/

EDIT: Var varsamma om ni laddar ner den här. Den är på 400 MB och min epostleverantör har en bandbreddskvot på 0,5 GB/10 min, 1 GB/h och 2 GB/24 h.

Även lantmäteriets karta

Hej,

Det kan kanske vara bra att vid tveksamhet jämföra Hittas web-karta med lantmäteriets, som också har vandringsleder markerade: https://kso.etjanster.lantmateriet.se/.

Jag har vid flera tillfällen använt Hittas tfn-app och skannat igenom kommande vandring innan jag gett mig ut i områden somr jag misstänker har dålig/ingen täckning. Då finns området kvar i appens cashminne (hur länge den ligger kvar vet jag inte) och kan användas offline med gps:en. Det har funkat mycket bra, men det är ju knappast något man bör lita på som enda karthjälp uppe i fjällen.
Vad gäller ViewRanger så är min erfarenhet att den är helt suverän i/nära tätorter men ganska värdelös när det gäller "vildmark".

Jag har kollat denna tråd för att jag för egen del funderar på att gå mellan Dalarna och Skåne, med vissa stopp på vägen, men pga. späckat schema i år så får en eventuell sådan långvandring vänta till nästa år.

Go tur - och berätta gärna om vandringen!

Curt

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips