Pizza på tåget Abisko-Stockholm

Jag har för mig att det ska finnas en bra pizzeria som kör ut till nögon av stationerna mellan Abisko och Stockholm. Är det någon som ett förslag på pizzeria, gärna nummret också? Jag ska åka på Söndag kl 17:19 från Abisko.

Boden

Det finns en pizzeria i Boden som brukar gilla när man beställer från dem. Sista gången trodde de dock att jag ljög, beställde 70 pizzor. Skall försöka ta reda på nummret. Praktiskt med boden om man har paus...

Emet

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Vandrare; sa:
Jag har för mig att det ska finnas en bra pizzeria som kör ut till nögon av stationerna mellan Abisko och Stockholm. Är det någon som ett förslag på pizzeria, gärna nummret också? Jag ska åka på Söndag kl 17:19 från Abisko.

Testa Bite-Line i Sundsvall. Deras panpizzor äger :)

Re: Boden

M1; sa:
Det finns en pizzeria i Boden som brukar gilla när man beställer från dem. Sista gången trodde de dock att jag ljög, beställde 70 pizzor. Skall försöka ta reda på nummret. Praktiskt med boden om man har paus...

Emet

Antar att Take-Off kan köra ut till tåget, 0921-100 44

Bra ide att se till att du har mat med, räkna inte med att Connex har något att sälja.

/Ulf

öringen; sa:
Vandrare; sa:

Bite-Line verkar bra. Finns ju en låt om stället t o m. gjord av Kristet utseende. Förden som gillar punk.

Take-Off i Boden är kännda för sin Pizza-Kebab.
Det är en båtformad pizza som är helt täckt av deras egen oranga kebebdressing. Det flesta pizzerior använder orientdressing på sina kebab-pizzor. Take-Off började redan på 80:talet med denna pizza och den har blivit en klassiker. Den finns även i en lyx variant som då heter Pizza-Kebab Special, denne har även champinjoner och feferoni om jag inte minns fel.
(Jag bodde mitt emot denna legendariska pizzeria i början på 90:talet.)

Senast när jag åkte hem från Jokkmokk
(där jag testat kaminen i kåtan i -40c)
så slank vi in på Take-Off och avnjöt en Pizza-Kebab.

Lev väl!

Patrik

mad as ice; sa:
öringen; sa:
Vandrare; sa:

Bite-Line verkar bra. Finns ju en låt om stället t o m. gjord av Kristet utseende. Förden som gillar punk.

Nackdelen med Bite-line är dock att tåget inte går förbi Sundsvall :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips