Pilgrimsleden

Hej alla glada,
tänkte, i sommar, gå Pilgrimsleden mellan Undersåker och Trondheim. Skulle behöva lite olika tipps om bla. boende, proviantering och hur många dagar man bör beräkna för trippen. Måste man ha med sig tält på vägen?
Tacksam för alla tipps!!!!

Pillgrimsled.

Hej Vossan.
Ta och kolla med turist byråerna eller friluftsfrämjandet i dom kommuner/län som du kommer att passera dom kan nog hjälpa dej. Jag har för många år sedan vandrat på Pilgrimsleden mellan Mellerud och Edsleskog, då var det fint och en väl skött led men nutror jag att det är sämre med sköttseln av leden.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack Tiveden

Jag har varit i kontakt med de du nämner, men det är svårt att få tag på personer som har verklig erfarenhet av den delen av leden.
Men skam den som ger sig!
Vossan

Kämpa på :)

Det är rätt, ge inte upp.
På tal om ingen ting kan jag tala om att jag och en kompis har idag gått lite drygt 1 mil. Det var vid Vargaviddernas natur reservat på gränsen mellan Närke och västergötlant. Det var kanon fint!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips