blev straps och nya pedaler. 149 för pedalerna och 20 för strapsen.
Hunnit testa? Hur gillar du det? Jag tycker det är superbekvämt.
blev straps och nya pedaler. 149 för pedalerna och 20 för strapsen.
Mitt val blev en hybrid, crank brothers mallet dh, ett annat system som funkar på alla MTB skor, dessutom har pedalen en plattform som gör det lättare att hitta rätt när det är stökigt i skogen.dessutom kan man välja att köra med vanliga skor om man vill.. (mycket snyggare och coolare än shimanos kombipedaler)
Åh, kände inte till dessa! På sommarcykeln, en singlespeed 80-talsracer tycker jag att det passar bäst med Shimanos kombi. Köpte precis skoskydd och samma pedal till vintercykeln (ful gammal MTB med dubbdäck) men detta hade kanske varit bättre! Har inte monterat än så kan lämna tillbaka. Funkar dom alltså med SPD-plattan som sitter under skorna?
Eller så är alistrapsen konstiga. Det där med att dra uppåt, det är det nog ingen som klarar. Det är ett stridsämne i cykelsammang, så jag borde inte ta upp det. Det gjordes ett vetenskapligt test för att bl.a. utröna vad som skiljer elitcyklister från amatörer, vad som gör dem bättre. Man kom fram till att elitcyklister var effektivare därför att de höll emot mindre med den inaktiva foten. Alltså, när man trampar neråt med vänster så forsätter höger att pressa på pedlalen när den är på väg upp. Elitcyklister gör alltså detta i mindre grad. Ingen drog uppåt...