Pakethållare och stänkskärmar sam t däck till denna Mountainbike

Hej har just införskaffat en ny cykel och behöver hjälp med pakethållare och stänkskärmar och däck, ska ut och långfärdscykla i europa, har förövrigt redan köpt 2 ortlieb väskor bak,funderar på fram väskor med lowrider med.

Cykeln som jag köpt är denna http://www.blocket.se/vi/26421886.htm fick den för 2500kr i bra skick
vad tror ni man övrigt behöver byta för att får en bra lånfärdcykel.
 
Jag har själv skaffat en cykel som jag ska utrusta för långfärd, så jag har inga riktiga erfarenheter, men dett är vad jag blivit rekommenderad:

Skaffa en pakethållare som kan fölängas bakåt. Med en vanlig pakethållare kommer dina hälar att slå i cykelväxkorna annars. Jag blev rekommenderad en Tubus-pakethållare, som dessutom är av stål och därför extra hållbar. Tubus pakethållare har diskuterats en hel del här på utsidan, så du kan testa att söka i forumet om dem, om du inte får fler svar...

Vad gäller low riders på framgaffeln kan du läsa i denna tråd.
Här är en ganska färsk tråd i ämnet också.
 
Är det tubus logo eller cosmo som gäller såg att någon annan skrev att det är samma bara att cosmo kommer längre bak så man inte slår i väskorna med fötterna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.