Pakethållare för sadelstolpe, med "väskstöd", i Stockholm ?

Ja, rubriken säger allt. Jag har letat med ljus och lykta efter en sådan här

Ska cykla från Luleå till Stockholm i sommar med en gammal cyclepro utan fästen för pakethållare. Kan inte svetsa eller modifiera ramen så det lutar åt att enda alternativet blir en sådan hållare.

Är det någon som sett en sådan till försäljning i huvudstaden ? Jag har iofs kompisar i Skellefte där den säljs men jag vill gärna klämma på den också.

MVH
Kristoffer

Vad är det för specifikt med just DEN modellen? Pakethållare för sadelstolpe är ju mycket vanligt, finns ju t o m på Biltema

Cykloteket

har en modell i sin katalog men utan byglarna för sidoväskor men det kan du säker fixa till själv.

Thure

KLAGER - inget speciellt , förutom att det finns stöd för att väskorna inte ska svänga in i hjulen.

Hittade förresten en på första bästa affär så tråden kan låsas.

/Kristoffer

Aktuellt

Vinn "Sarek: en biografi" av Claes Grundsten!

Författaren, fotografen och Utsidan-bloggaren Claes Grundsten har skrivit en bok om sin långa relation till Sarek. Här har du chansen att vinna den!

Starta din egen blogg på Utsidan!

Vill du nå ut med dina äventyr till över hundra tusen friluftsintresserade? Börja blogga på Utsidan! Här hittar du en guide över hur du kommer igång.

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips