Pakethållare för sadelstolpe, med "väskstöd", i Stockholm ?

Ja, rubriken säger allt. Jag har letat med ljus och lykta efter en sådan här

Ska cykla från Luleå till Stockholm i sommar med en gammal cyclepro utan fästen för pakethållare. Kan inte svetsa eller modifiera ramen så det lutar åt att enda alternativet blir en sådan hållare.

Är det någon som sett en sådan till försäljning i huvudstaden ? Jag har iofs kompisar i Skellefte där den säljs men jag vill gärna klämma på den också.

MVH
Kristoffer

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Vad är det för specifikt med just DEN modellen? Pakethållare för sadelstolpe är ju mycket vanligt, finns ju t o m på Biltema

Cykloteket

har en modell i sin katalog men utan byglarna för sidoväskor men det kan du säker fixa till själv.

Thure

KLAGER - inget speciellt , förutom att det finns stöd för att väskorna inte ska svänga in i hjulen.

Hittade förresten en på första bästa affär så tråden kan låsas.

/Kristoffer

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips