Pakethållare för sadelstolpe, med "väskstöd", i Stockholm ?

Ja, rubriken säger allt. Jag har letat med ljus och lykta efter en sådan här

Ska cykla från Luleå till Stockholm i sommar med en gammal cyclepro utan fästen för pakethållare. Kan inte svetsa eller modifiera ramen så det lutar åt att enda alternativet blir en sådan hållare.

Är det någon som sett en sådan till försäljning i huvudstaden ? Jag har iofs kompisar i Skellefte där den säljs men jag vill gärna klämma på den också.

MVH
Kristoffer

Vad är det för specifikt med just DEN modellen? Pakethållare för sadelstolpe är ju mycket vanligt, finns ju t o m på Biltema

Cykloteket

har en modell i sin katalog men utan byglarna för sidoväskor men det kan du säker fixa till själv.

Thure

KLAGER - inget speciellt , förutom att det finns stöd för att väskorna inte ska svänga in i hjulen.

Hittade förresten en på första bästa affär så tråden kan låsas.

/Kristoffer

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips