Pakethållare för sadelstolpe, med "väskstöd", i Stockholm ?

Ja, rubriken säger allt. Jag har letat med ljus och lykta efter en sådan här

Ska cykla från Luleå till Stockholm i sommar med en gammal cyclepro utan fästen för pakethållare. Kan inte svetsa eller modifiera ramen så det lutar åt att enda alternativet blir en sådan hållare.

Är det någon som sett en sådan till försäljning i huvudstaden ? Jag har iofs kompisar i Skellefte där den säljs men jag vill gärna klämma på den också.

MVH
Kristoffer

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Vad är det för specifikt med just DEN modellen? Pakethållare för sadelstolpe är ju mycket vanligt, finns ju t o m på Biltema

Cykloteket

har en modell i sin katalog men utan byglarna för sidoväskor men det kan du säker fixa till själv.

Thure

KLAGER - inget speciellt , förutom att det finns stöd för att väskorna inte ska svänga in i hjulen.

Hittade förresten en på första bästa affär så tråden kan låsas.

/Kristoffer

Aktuellt

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.