Paddla till Nordpolen?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tokprojekt

Nansen visade i praktiken redan för över 100 år sedan att det här gränsar till det omöjliga. b l a för att det är starka strömmar i Polarhavet men även för att isen även driver med vinden och det därför inte går att prognostisera isdriften.

Thure

Nansen visade i praktiken redan för över 100 år sedan att det här gränsar till det omöjliga. b l a för att det är starka strömmar i Polarhavet men även för att isen även driver med vinden och det därför inte går att prognostisera isdriften.

Thure

Med tanke på att Rune och Cecilie redan gjort det mesta som går att göra i polartrakterna så var detta kanske en passande utmaning..

Jag såg hennes bildvisning nyligen i Stockholm. En av de bättre föredragen inom äventyr jag sett och hon visade bilder därifrån. Väldigt gripande också då hennes Rolf dog på K2. Jag visste inte det i förväg.

Tips är att ta hem NRK:s app och kolla på ett program där hon och en till tar med vanliga människor på drömäventyr. Kommer inte ihåg namnet just nu.

2012 tog sig en Norrman och en Estländare från Nordpolen till Spetsbergen

http://www.arcticreturntour.com/

Även dom hade problem med strömmar och jag har för mig att dom nästa fick paddla dubbla sträcka mot vad dom planerat. Jag tror dock att deras val av Tahe Lifestyle 420 var ett bättre val än dom långsammare och ömtåligare kanoter man valt i programmet.

9618122_orig.jpg

Jag tror dock att deras val av Tahe Lifestyle 420 var ett bättre val än dom långsammare och ömtåligare kanoter man valt

Valet handlar tyvärr nog ofta vem man har som sponsor och andra ägarstrukturer/ekonomiska intressen. Personligen skulle jag nog ha ganska många önskemål före Tahe Lifestyle på en sådan resa.

Vad jag vet så jobbar Cecilie nu för Bergans. De visade nån ny klädline för tjejer samma kväll jag lyssnade på henne,

Valet handlar tyvärr nog ofta vem man har som sponsor och andra ägarstrukturer/ekonomiska intressen. Personligen skulle jag nog ha ganska många önskemål före Tahe Lifestyle på en sådan resa.
Vilka då ?

Personligen ser jag bara Prijon Yokun som ända alternativ. fast då är Lifestylen något mer lättdriven. Lifestylen är kompakt och funkade helt OK som pulka vilket gjorde att man slapp att lasta om utan bara ta av sig skidorna och börja paddla. Den relativt stora sittbrunnen gjorde också att man fick plats trots bylsiga kläder.

När jag konstruerade Lifestylen fanns det förstås inga som helst planer på att den skulle ut på en sådan här resa.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips