Paddla och lyssna på musik?

Jag brukar lyssna på musik medan jag ror, men jag ror väldigt långa sträckor.
Kul att läsa: vilket typ av båt ror du och vad är "väldigt långa sträckor"? Att paddla och ro, det går inte att jämföra. Gör bägge delarna. Förr i tiden byggdes roddbåtar enbart för att ro i, nu för tiden görs i stort sätt alla båtar i plats och är avsedd för motordrift med möjlighet att ro.

Som träning rodde jag sist nu 1.5 km (en sträcka) i 9 - 11 sekundmeters motvind, det tog drygt en och en halv timme (krabbsjö) tillbaka typ 20 minuter. Det är en avgrund mellan att ro och paddla.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Lyssnar på talböcker när jag paddlar - lövsus och kvitter är överreklamerat :cool:

Detta är en utmärkt apparat för lyssnande under potentiella våta förhållande (jag använder dem när jag simmar också):

Lyssnar på talböcker när jag paddlar - lövsus och kvitter är överreklamerat :cool:

Detta är en utmärkt apparat för lyssnande under potentiella våta förhållande (jag använder dem när jag simmar också):
Naturljud - 532 Hz är en frekvens inom det hörbara spektrumet som påverka våra hjärnvågor och potentiellt främja avslappning och fokus. Lyssna på poddar gör han hemma!

Jag brukar lyssna på musik på Spotify, tyvärr har Spotify inte längre en gratisversion, jag använder spotify premium mod apk, jag vet inte om det har någon effekt.
Vad menar du med att spotify inte längre är gratis?
Jag betalar inga pengar för att lyssa i min spotify-app, jag behöver utstå reklamavbrott och visst räknar du det som o-gratis så har du rätt. Dock kan jag inte skapa spellistor och det verkar din länkade mjukvara lösa även för icke-betalande, så undrar hur länge den kommer att finnas kvar.

/Patrik, betalar med min tid istället för pengar

Lite of topic: var och varannan går nu med tilltäppta öron och ögon (stirrande ner på luren) och i T-banan är det möjligen ok, även om jag aldrig gör det - vill vara observant på omgivningen och beredd då man aldrig vet vem man träffar på, men ute till havs?

Nej, njuter av naturljuden som de är. Betraktar man det hela från en designer synpunkt går man miste om den genomtänkta konstruktionen som enbart finns till för upplevelsens skull - alla rörelser i naturen har ljud och det är av en orsak (sett från en designer synpunkt) för att maxa just din upplevelse. Många elektroniska maniker är också begåvade med ljuddesign som inte heller kom till genom en slump - en micro till exempel och ljuden är till för att lugna eller pocka på uppmärksamhet; betraktar skaparens naturljud på samma sätt, de kommunicerar med oss.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips