• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Paddelkompis Nån att paddla med? Piteå - Luleå i sommar

Hej!
Ja det hade varit något, det var ett tag sen man paddlade nu.
Ska förhoppningsvis upp till Norrland i sommar tycker det är dags att se hela Sverige nu :)
När hade du tänkt dra iväg?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Luleå kanotkamrater

Vi är ett gäng i Luleå med omnejd som brukar hålla kontakten via e-post och höra av oss till varandra när vi ska ut och paddla. Du är hjärtligt välkommen att haka på! Gäller alla andra åxå, såklart.

Luleå kanotkamrater

Om du skickar din e-postadress så ser jag till att du får kontakt med paddlare i Luleåtrakten. Några av oss träffades faktiskt ikväll för paddelfika: alltså kartor och kaffe! Det ser ut att bli många fina turer framöver. Bara isen smälter någon gång! Den är ju fortfarande så tjock att man kan köra bil på isvägarna i skärgården :-(

har tänkt paddla från storforsens hotell i sommar ner till piteå borde vara rätt trevlig paddling med lite fart på vattnet men även lungt på sina håll 1-2 dagars paddling tror ni det skulle vara nått

Storforsen - kusten

Jag solopaddlade precis den sträckan sommaren 2009 i en Yukon Expedition. Piteåälven är vacker och hinner skifta en hel del i karaktär och natur innan du kommer fram till Piteå. Dessutom kan man ju stanna på en massa fina platser och fiska, även om fisket generellt sett är ännu bättre i Piteåälvens övre delar.

Om man inte har så mycket erfarenhet av strömmande vatten får man lyfta på några ställen. Dessutom måste alla lyfta vid Fällforsen (typ vattenfall) och i Sikfors (kraftstation). Största delen av sträckan består dock av lätt strömmande plattvatten så det är bara att glida på!

Bilagor

• Piteåälven.jpg
    Piteåälven.jpg
    69.9 KB · Visningar: 611
När jag paddlade sträckan Storforsen-Piteå gjorde jag två övernattningar (och jag dog inte av tempot, haha). Första dagen startade jag vid 22.00-tiden så det blev bara nå´n timmes paddling (fastän det är ljust dygnet runt!). Andra dagen blev en heldag, men då måste man ha i tanken att jag är farlig på att stanna och fika. Tredje dagen avslutade jag på eftermiddagen. Som ni förstår räcker det lätt med en övernattning...

Bilagor

• Tältplats2.jpg
    Tältplats2.jpg
    51.9 KB · Visningar: 587

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips