Grövelsjön runt i sommar

Har just nu tråkigt och inser att hustrun sikar mer på att träffa släkt o vänner i sommar så nu flyger mina tankar på lätta vingar.
Kan bli Grövelsjön runt.
Inte så långt kanske men ålder och ff sätter sina begränsningar.
Bäst att gå med eller motsols?
Går det fortfarande båt mellan sjön båda spetsar?
Folktomt i slutet av augusti?

Är hyfsat bekant med området men bara vintertid.
Paddlar oftast solo vilket alltid känns säkert och skönt (sitta och chilla är min paradgren)

Båten går mellan Sjöstugan och bygget på norska sidan.
Turen runt är inte så lång, led och stig går på båda sidor om sjön. Jag har gått moturs en gång, samt turen från norska sidan och hem (11 km kanske) några gånger.
Rätt gott om vandrare som bor på fjällstationen, kanske lite färre om den normala semesterperioden är över.
/P

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Motsols känns naturligare men låt vädret avgöra. Östra sidan är flackare men inte lika många går där. Kan förlängas runt Gröthogna vilket är fint. Antar att du tänker tälta.

Thure

Tackar får tankarna
Jo det blir tält och det SKA gå långsamt. Kanske kan bli både Gröthogna och Storvätterhogna om en god fe är med mig

Har bara gått "halvarvet" dvs till Norska Sylen och gått västra sidan tillbaka.
Var en del uppför i början, sedan ganska lättgånget.

Finns några fina tältplatser halvvägs vid några av bäckarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips