Paddla runt gotland

Sitter vid vattnet utanför husbilen och tänker, fan paddla runt ön (gotland) vore kanske kul. Är det nån som har erfarenhet av det?

Var bara tvungen att skriva lite. Kolla detta. Jag minns när han gjorde det.

Sorry! Paddla runt verkar spännande...bara att göra det tänker jag.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En av grabbarna på Kajaksidan gjorde det

OT
Finns de som springer ön runt också:

hörde på radion om en som tjuvstartade (och "tjuv-målade") redan i förra veckan

/Patrik,

SÅna där grejer blir ju mer av en prestation/utmaning än nåt som man minns med värme och glädje tror jag. Kan inte tänka mig att det är speciellt trevligt annat än för motionspaddling att runda gotland. Ingen skärgård, inga små öar att snirkla runt, och väldigt utsatt för vädrets makter, men visst! - man känner sig nog duktigt efteråt.

3 mils överfarter som han skrev om låter hemskt enformigt och tråkigt. Jag tycker 3 km är jobbigt. Nu paddlar jag brittisk kajak och med grönlandspaddel och snittar väl 6 km/h och maxar 7-8.

Låter inte så kul. Det är ju öarna som gör paddlingen rolig tycker jag. Då missar man ju också att kunna välja lä eller vindsida om öarna vilket gör paddlingen väldigt trevlig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips