Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag var inte så sugen på att paddla mycket längre än 2 dygn. Så om namnet på utmaningen var att paddla ”Gotland runt”, eller att paddla ”runt Gotland på 48h”, det var från början inte helt klart och jag trodde inte riktigt att jag skulle klara hela varvet på 48 h. Jag hade förberett mig för...
Välkommen till Gotland Ultramarathon! Ett av Sveriges vackraste ultramarathon. Starten går klockan 9.00 vid Hallshuk på norra Gotland och banan går längs med kusten med havet till höger hela vägen in till Visby. Sträckan är cirka 50 km med väldigt varierat underlag. Det finns även ett halv-GUM...
gotlandultramarathon.se
hörde på radion om en som tjuvstartade (och "tjuv-målade") redan i förra veckan
Ultraloppet Gotland Run 511k är tillbaka. Gotländska Karin snörar på sig löparskorna lördag morgon – men aldrig tidigare har hon sprungit så långt. "Man...
SÅna där grejer blir ju mer av en prestation/utmaning än nåt som man minns med värme och glädje tror jag. Kan inte tänka mig att det är speciellt trevligt annat än för motionspaddling att runda gotland. Ingen skärgård, inga små öar att snirkla runt, och väldigt utsatt för vädrets makter, men visst! - man känner sig nog duktigt efteråt.
3 mils överfarter som han skrev om låter hemskt enformigt och tråkigt. Jag tycker 3 km är jobbigt. Nu paddlar jag brittisk kajak och med grönlandspaddel och snittar väl 6 km/h och maxar 7-8.
Låter inte så kul. Det är ju öarna som gör paddlingen rolig tycker jag. Då missar man ju också att kunna välja lä eller vindsida om öarna vilket gör paddlingen väldigt trevlig.
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer