Södertörn runt 4/7 2024

Hej, andra gången jag testar att paddla med en kajak, förra gången var det på barnens ö utanför Stockholm för siådär 45 år sedan. Tyckte det var kul så efter lite betänketid så sjösätter jag en nyinköpt kajak i Slagsta Marina för en runda runt Södertörn. Kommer ha hjälp av två solceller och en elsnurra. Någon som har gjort detta tidigare eller har några goda råd, det mottages tacksamt 😋
Bilder och händelser kommer att kunna följas här.

Vi hörs/Slangis

Ganska lång paddling efter så långt uppehåll. Varför inte börja med att utforska ett mindre område t ex en gyttrig skärgård med grunda passager där kajaken kommer mer till sin rätt?

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Är kanske inte bästa planen att som första tur efter så långt uppehåll sticka ut för vad, om jag minns rätt från tidigare diskussioner, är uppemot en veckas paddling i god fart?

Har du tränat självräddning, packning osv med kajaken överhuvudtaget?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips