Packning for 8-10 dar

Har nu antligen fatt tid till att ge mig ivag pa lite vandringar. Kommer under sommaren att gora ett flertal turer pa ca 8-10 dagar. Har tidigare inte gjort annat an dagsturer och undrar nu darfor lite om vad jag ska packa ner ?

Pa vissa av turerna kommer inte mojligheten att kopa mat el liknande langs vagen finnas.

Tacksam for alla tips

/Ola

Vandringsmat

När jag skall vara ute en, eller ett par veckor brukar jag ta med mig gryn (havre-, motsv.) för att kunna få en stadig frukost. De väger lite i förhållande till vad de har att ge i form av näring och energi. Torkad mat, både egen och köpes är trevligt och pulverkäk från närmaste matvarubutik är bra tillsammans med någon form av snabbkokande pasta (<10 min) eller pulvermos. Det senare kan också användas för att göra en form av lappskojs med torkat kött.

En annan trevlig och bra sak man kan (kanske till och med bör) ha med sig är brödmix (mjöl + bakpulver väl blandat) så att man kan baka bröd under sin vandring.
Glöm inte smör och västerbottenost :)

Ha det trevligt och njut av naturen

Björn

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips