Packlista för fjällvandring med tält

Efter min tur på Fjällfararnas Gröna band (152 mil hösten 2016) skrev jag ner min egen packlista. Jag har vägt och betygsatt varje pryl. Den kanske kan ge några tips om vad som funkar på en långtur i fjällen.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Vilken inspirerande läsning! En nyfiken fråga, kunde du proviantera en gång per vecka?

Ja i princip varje vecka förutom första etappen mellan Treriksröset och Abisko. Då fick jag ha med mig mat för 10 dagar. Jag delade upp vandringen i 11 etapper och det fanns en butik vid varje etappstopp. Men jag skickade också ut egna paket med frystorkad mat till de flesta av depåerna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips