Orienteringskartor?

Finns det någon som vet ngn länk där man kan beställa orienteringskartor över internet, eller måste man fysiskt infinna sig på respektive orienteringsklubb o köpa kartan där?
peter

Finns det någon som vet ngn länk där man kan beställa orienteringskartor över internet, eller måste man fysiskt infinna sig på respektive orienteringsklubb o köpa kartan där?
peter

Hej!
Jag har, via internet och telefon, beställt orienteringskartor från lokala klubbar. De har skickat kartan med post och inkluderat inbetalningskort. Enkelt och smidigt. Vet inte att det finns någon allmän sådan sida på nätet, tveksam till om det kan finnas. Kolla med berörd klubb, skulle inte tro att du behöver visa upp dig!

MVH
/Mikael

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack Mikael o Torbjörn !
Jag är ett kartfreak, o har väl ett hundratal kartor, men jag har inte "gett upp" än.....;)

Du behöver inte vara orolig. Ska jag räkna alla kartor jag har sparat från alla orienteringstävlingar jag har sprungit framstår din samling bara som en skvätt.

Och jag går fortfarande lös.

Du behöver inte vara orolig. Ska jag räkna alla kartor jag har sparat från alla orienteringstävlingar jag har sprungit framstår din samling bara som en skvätt.

Och jag går fortfarande lös.
Tack, det känns bra, jag har gjort många "turer i skogen" hemma med kartan i sängen vid läslampan. Men föredrar riktiga sådana, o de har det blivit, det är ofta så det har börjat.
Älskar att hitta kojor, vindskydd och glömda stigar, då är det bäst med orienteringskartor.
peter, som kanske är rätt normal ändå...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips