Oregon problem

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Verkar som om flera användare fått GPS'en helt dödad efter version 2.4, tror jag väntar lite med den uppgraderingen...

Samma problem

Jag har samma problem som trådskaparen. Köpte en oregon 300, kopplade upp den mot datorn utan problem och gjorde firmwareuppdatering. Har nu version 2.58. Köpte minneskort och installerade. Idag fick jag äntligen hem fripro och mapsource. Men när jag skall installera fastnar jag på samma ställe som trådskaparen. Det är när jag skall hämta upplåsningskod och klickar "Sök efter enhet" som följande felmeddelande dyker upp:
o74mxv.jpg

Fick version 6.9.1 av mapsource på cd:n. Kör vista på datorn, är det kanske vista som är problemet?

Har även provat att ladda ner senaste usb drivrutiner från garmin, men fastnar pga att datorn ej hittar gps:n
2h7kv1y.jpg

Tacksam om nån har en idé!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips