Det där var ju lite spännande ändå.testade att köra med orginal. Samma utfall.
Sen med silentcap och då funkar det.
Verkar ju funka riktigt fint med tystbrännarhatten, men varför kör du inte med den hela tiden?
Det där var ju lite spännande ändå.testade att köra med orginal. Samma utfall.
Sen med silentcap och då funkar det.
Vill helst att den ska fungera som den borde i original utförande. Men får jag den inte att funka så är det ju bara att använda sig av den istället.Det där var ju lite spännande ändå.
Verkar ju funka riktigt fint med tystbrännarhatten, men varför kör du inte med den hela tiden?
Det sitter i botten, när jag lossar på munstycket brinner det med en väldigt stor gul låga.Har du testat att justera munstycket? Det sitter ett spår i det som man kan skruva upp och ner för att finjustera det med, nederkanten på Multiverktyget som följer med passar till det.
Jag skulle prova att spänna, dvs skruva medurs
I första hand ska du starta köket i gas läge och förvärma och sen vätskemata.Går det att köra vätskematat? Dvs vänd på gaspatronen så att vätskegasol rinner till brännaren via slangen. Brännaren är ju gjord för detta i första hand om det inte är en hattbrännare.
Thure
För förbränning krävs syre och den kommer från luften som innehåller syre. Om jag minns helt rätt är normal blandning för förbränning 25% propan/butan gas och 75% luft.Jag trodde att campinggaz brinner så fort den kommer i kontakt med eld ... Behövs ingen speciell gas/luft-blandning, eller speciellt munstycke. Men kanske har fel eller ??
Uppfattar jag rätt så blåser du ut lågan och gissar felet är i ventilen du öppnar och reglerar.Så vad skulle det kunna vara för något fel? Har funkat i 2 år. Kan det vara något med brännarplåten?