Optimus Polaris silent cap

Finns det inte att köpa i Europa? Den kostar bra bit över 1000:-! att köpa från USA. Funderar på alvar att rita en själv för att sedan printa ut. Den är ju galet dyr!
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Kanske var otydlig. Jag är medveten om att den finns att köpa från usa men anser att betala över 1000:- för att få hit den är på tok för mycket.
Jag kan som sagt rita upp den själv och printa prototyper för att sedan beställa en egen 3d printad. Men tänkte om det fanns för vettiga pengar inom Europa.
 
Attan...
Detta har jag missat helt.
Och jag lyckades lägga in en beställning ida.
(läs inatt, ungen höll mig vaken, kunde inte sova. Varför får man de bästa köpideérna nattetid :p ? )

Undra vad som händer nu??
betalningen gick igenom åtminstone...
 
Attan...
Detta har jag missat helt.
Och jag lyckades lägga in en beställning ida.
(läs inatt, ungen höll mig vaken, kunde inte sova. Varför får man de bästa köpideérna nattetid :p ? )

Undra vad som händer nu??
betalningen gick igenom åtminstone...

Från quietstove? Lägg på 25% på totalen inkl frakt och en hanteringsavgift från något fraktbolag i Sverige, minst 75:-. Tror dock du slipper tull annars blir det nog någon hundralapp till. Man kan ju köpa ett nytt kök för samma peng som slutsumman blir.
Tydligen har BernieDawg beställt i andra material för att se om dom funkar. Så tänker köra min polaris till det finns hattar för vettiga pengar.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag beställde denna...
Screenshot_20220727-145659_Chrome.jpg

Jag får en känsla av att jag klantat mig på något sätt, man ska inte göra spontana beställningar sådär...

Läropeng :/
 
Hur mkt högre utan hatt än med dubbla ljudet ? Ljudet avtar ju med kvadraten på avståndet så om man är 1/2 m till 1 m från köket när man tex smälter snö(med lite vatten i botten)är det ok eller krävs små öronproppar även då?
 
Hur mkt högre utan hatt än med dubbla ljudet ? Ljudet avtar ju med kvadraten på avståndet så om man är 1/2 m till 1 m från köket när man tex smälter snö(med lite vatten i botten)är det ok eller krävs små öronproppar även då?

jag var ute med familjen och grillade utomhus för några veckor sedan. Vi hade en polaris och en 2l gryta på för att värma vatten. Körde med fotogen på fullt ös. Vi satt mindre än 2m ifrån. Tycker inte alls att det var högt. Men sitter man lite mer omsluten låter den räckt högt om du frågar mig.
 
Den ska anv i Abide på ett större vinter tält så då något mer öppet men min är fortfarande på öppet köp så finns inga ljuddämpare kanske retur får kolla på web sidor ev får man stå ut med ljudet tills en bra tillbehör finns igen ev göra en själv av koppar om man hittar ritningar.
Hellre ljud än en brännare som ej fungerar eller plast pumpar som går sönder utan ett fungerande kök kan en nödsituation lätt uppstå på vintern eller att man får avbryta turen.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.