Optimus Polaris silent cap

Finns det inte att köpa i Europa? Den kostar bra bit över 1000:-! att köpa från USA. Funderar på alvar att rita en själv för att sedan printa ut. Den är ju galet dyr!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kanske var otydlig. Jag är medveten om att den finns att köpa från usa men anser att betala över 1000:- för att få hit den är på tok för mycket.
Jag kan som sagt rita upp den själv och printa prototyper för att sedan beställa en egen 3d printad. Men tänkte om det fanns för vettiga pengar inom Europa.

Attan...
Detta har jag missat helt.
Och jag lyckades lägga in en beställning ida.
(läs inatt, ungen höll mig vaken, kunde inte sova. Varför får man de bästa köpideérna nattetid :p ? )

Undra vad som händer nu??
betalningen gick igenom åtminstone...

Attan...
Detta har jag missat helt.
Och jag lyckades lägga in en beställning ida.
(läs inatt, ungen höll mig vaken, kunde inte sova. Varför får man de bästa köpideérna nattetid :p ? )

Undra vad som händer nu??
betalningen gick igenom åtminstone...

Från quietstove? Lägg på 25% på totalen inkl frakt och en hanteringsavgift från något fraktbolag i Sverige, minst 75:-. Tror dock du slipper tull annars blir det nog någon hundralapp till. Man kan ju köpa ett nytt kök för samma peng som slutsumman blir.
Tydligen har BernieDawg beställt i andra material för att se om dom funkar. Så tänker köra min polaris till det finns hattar för vettiga pengar.

Jag beställde denna...
Screenshot_20220727-145659_Chrome.jpg

Jag får en känsla av att jag klantat mig på något sätt, man ska inte göra spontana beställningar sådär...

Läropeng :/

Hur mkt högre utan hatt än med dubbla ljudet ? Ljudet avtar ju med kvadraten på avståndet så om man är 1/2 m till 1 m från köket när man tex smälter snö(med lite vatten i botten)är det ok eller krävs små öronproppar även då?

Hur mkt högre utan hatt än med dubbla ljudet ? Ljudet avtar ju med kvadraten på avståndet så om man är 1/2 m till 1 m från köket när man tex smälter snö(med lite vatten i botten)är det ok eller krävs små öronproppar även då?

jag var ute med familjen och grillade utomhus för några veckor sedan. Vi hade en polaris och en 2l gryta på för att värma vatten. Körde med fotogen på fullt ös. Vi satt mindre än 2m ifrån. Tycker inte alls att det var högt. Men sitter man lite mer omsluten låter den räckt högt om du frågar mig.

Den ska anv i Abide på ett större vinter tält så då något mer öppet men min är fortfarande på öppet köp så finns inga ljuddämpare kanske retur får kolla på web sidor ev får man stå ut med ljudet tills en bra tillbehör finns igen ev göra en själv av koppar om man hittar ritningar.
Hellre ljud än en brännare som ej fungerar eller plast pumpar som går sönder utan ett fungerande kök kan en nödsituation lätt uppstå på vintern eller att man får avbryta turen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips