Omsulning klätterskor

Om du inte är väldigt fäst vid dina skor så skulle jag rekommendera dig att köpa nya.

Har själv fått ett par klätterskor omsulade och de höll ca 3-4 månader efter det. Dessutom har jag för mig att det kostade ca 400 spänn så det var ingen höjdar affär. Nu hör det till saken att jag lämnade in skorna hos en vanlig skomakare i Stockholm, som visserligen påstod sig kunna sånt, men det är möjligt att det går att få bättre kvalité på arbetet hos någon som bara håller på med klätterskor.

ThomasP; sa:
På sasquatch i stockholm kan dom skicka ner skorna åt dig kolla på http://www.sasquatch.se
/Thomas

Kan verkligen rekommendera omsulningen som Sasquatch fixar (dom skickar ner dojorna till ett ställe i Frankrike). Fick tillbaka ett par omsulade Boreal Indo i förra veckan som blev gryyymt bra. Dessutom ordnar dom gratis reparation om omsulningen trots allt skulle lossna.

Micke

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips