Omsulning klätterskor

Om du inte är väldigt fäst vid dina skor så skulle jag rekommendera dig att köpa nya.

Har själv fått ett par klätterskor omsulade och de höll ca 3-4 månader efter det. Dessutom har jag för mig att det kostade ca 400 spänn så det var ingen höjdar affär. Nu hör det till saken att jag lämnade in skorna hos en vanlig skomakare i Stockholm, som visserligen påstod sig kunna sånt, men det är möjligt att det går att få bättre kvalité på arbetet hos någon som bara håller på med klätterskor.

ThomasP; sa:
På sasquatch i stockholm kan dom skicka ner skorna åt dig kolla på http://www.sasquatch.se
/Thomas

Kan verkligen rekommendera omsulningen som Sasquatch fixar (dom skickar ner dojorna till ett ställe i Frankrike). Fick tillbaka ett par omsulade Boreal Indo i förra veckan som blev gryyymt bra. Dessutom ordnar dom gratis reparation om omsulningen trots allt skulle lossna.

Micke

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I förra veckan la sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongsstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips