Övernattningstur!

Aha, jag läste fel på en nolla först och blev lite tveksam till en tur på 1 mil åt vardera håll i det här vädret. Inte för att det normalt sett är långt men för att jag måste släpa på dubbla sovsäckar, tält och har lite ansträngda muskler. Men en kilometer är ju ingenting ;-)
Brukar var och en laga sin mat eller gör man någon gemensamt?
 
Aha, jag läste fel på en nolla först och blev lite tveksam till en tur på 1 mil åt vardera håll i det här vädret. Inte för att det normalt sett är långt men för att jag måste släpa på dubbla sovsäckar, tält och har lite ansträngda muskler. Men en kilometer är ju ingenting ;-)
Brukar var och en laga sin mat eller gör man någon gemensamt?

Det har varit varierat, och det beror lite på vem som tar på sig ansvaret att rodda ihop turen. Grundregeln har varit att alla tar med sig eget, men att det är uppskattat att ta med sig något att bjuda på. Sen har det varit högt och lågt med det där. Ibland har det varit utlottning av muurikka, med tillhörande brakmiddag, men andra gånger har det varit spartanskt men med lika trevligt resultat. :)
 
8 - 9 mars

Status anmälningsläget den 8 - 9 mars är något... luddigt, men det är ju faktiskt två veckor kvar, så vi får väl se när det närmar sig. Så här långt har jag alltså uppfattat:

Azalaea
Anemon
Monica - sugen men återkommer
Morgan - "man ska aldrig säga aldrig"
Mr Zip - ska försöka
fotografiskt - intresserad

Ang. vandring så tar var och en sig dit på egen hand. Närmaste parkering är mindre än en kilometer bort, men den är rätt liten, kan bli full. Det finns större p-platser längre bort. Det finns också fullt med finfina vandringsleder i området, så om nån vill gå en lite längre sträcka så är det bara att välja p-plats på lagom avstånd bort. Skickar lite alternativa startplatser ihop med platsangivelsen till dom som visat intresse. Det finns inte några allmänna kommunikationer i området, så om nån behöver transport så säg till, så får vi arrangera lire samåkning.
 
Kul att flera är intresserade :) av Svartedalen...Vår tipitältsövernattning var jättelyckad - härligt med kamin o så lagade vi mat på stor muurikkahäll ....kanske kan vi låna med oss den Annika...
När vi rekade var det också väldigt blött på lederna men vid och runt vindskyddet var det inga problem då det ligger på en liten höjd...
 
Som det ser ut nu så lutar det mer åt att jag följer med till Svartedalen. Ska bli kul att komma ut!

# 8 mars # Svartedalen # Övernattning #

Vi ses där ute !!

// Andreas
 
8 - 9 mars

Skoj! Då ser anmälningsläget för 8 - 9 mars ut som följer:

Azalaea
Anemon
Monica
Morgan
Mr Zip
fotografiskt - intresserad

Kan tala om att muurikkan är bärgad, och vi planerar att släpa med oss den!
Vi bjuder på en tacokryddad köttfärsröra med massa grönsaker som serveras i pitabröd med smaksatt creme fraiche. Om någon vill laga till något eget på muurikkan så går det förstås också bra.

Platsangivelsemeddelande till anmälda och intresserade är på gång, kommer i helgen senast.

Vi tänker ta med några köpesäckar med ved, men om vedens förbrukningstakt är lika hög som på decemberövernattningen så är jag inte helt hundra på att det kommer att räcka så lite vedbidrag kanske kan vara bra :)

Annika & Anne
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...