Övernattningstur!

Vore kul om några hängde på den 8-9 :) ....om inte annat kan vi ju utveckla brödbaket Morgan :) ...Skall ut med Frluftsfrämjandet idag (Annika med) och sova i tipität och elda i kamin och tänkte passa på att öva mig på bakning under kvällen...

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Låter mysigt med stor tält o eldning! Ska försöka komma med den 8 e. Svartedalen är en fin plats. Sist jag var där så var det fiske.... Visade sig att sjön Vi fiskade i var stendöd.. Förutom en liten abborre som tittade på mig när jag vilade på bergssidan.... A

Vi får hoppas det torkat upp är ute Gbg-Kungsbacka just nu och vissa småleder hade 50cm vatten och liknade mer bäckar....väldigt blött stundtals.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Nu hade jag grodmansdräkt på mig så det var lungt...men det var blött

Stora huvudleder var ganska lungt men inte dom mindre - speciellt inte ännu mindre - viltstigarna.

Jag körde nattnavigeringen men satte gränsen när jag jag nådde till knärna - med joggingskor -sen vände jag och sökte jag ny väg.

Tur man hade sprit med sig....

Hur långt går ni och vilket tempo håller ni på vandringen övernattningsturen 8-9 mars?
Jag är lite sugen på att hänga med någon gång.

Hur långt går ni och vilket tempo håller ni på vandringen övernattningsturen 8-9 mars?
Jag är lite sugen på att hänga med någon gång.

Själva turen är själva förläggningen och samkvämet kan man säga. Men det är ganska vanligt att turen kombineras med en vandring, beroende på tycke och smak. Jag för min del tycker att 1000 meter är i mesta laget. Men på något sätt har jag börjat ändra mig på den punkten så det kan säkert bli vandringar även för mig i fortsättningen.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.