Övernattningstur!

Vore kul om några hängde på den 8-9 :) ....om inte annat kan vi ju utveckla brödbaket Morgan :) ...Skall ut med Frluftsfrämjandet idag (Annika med) och sova i tipität och elda i kamin och tänkte passa på att öva mig på bakning under kvällen...
 
Låter mysigt med stor tält o eldning! Ska försöka komma med den 8 e. Svartedalen är en fin plats. Sist jag var där så var det fiske.... Visade sig att sjön Vi fiskade i var stendöd.. Förutom en liten abborre som tittade på mig när jag vilade på bergssidan.... A
 
Vi får hoppas det torkat upp är ute Gbg-Kungsbacka just nu och vissa småleder hade 50cm vatten och liknade mer bäckar....väldigt blött stundtals.
 
Nu hade jag grodmansdräkt på mig så det var lungt...men det var blött

Stora huvudleder var ganska lungt men inte dom mindre - speciellt inte ännu mindre - viltstigarna.

Jag körde nattnavigeringen men satte gränsen när jag jag nådde till knärna - med joggingskor -sen vände jag och sökte jag ny väg.

Tur man hade sprit med sig....
 
Hur långt går ni och vilket tempo håller ni på vandringen övernattningsturen 8-9 mars?
Jag är lite sugen på att hänga med någon gång.
 
Hur långt går ni och vilket tempo håller ni på vandringen övernattningsturen 8-9 mars?
Jag är lite sugen på att hänga med någon gång.

Själva turen är själva förläggningen och samkvämet kan man säga. Men det är ganska vanligt att turen kombineras med en vandring, beroende på tycke och smak. Jag för min del tycker att 1000 meter är i mesta laget. Men på något sätt har jag börjat ändra mig på den punkten så det kan säkert bli vandringar även för mig i fortsättningen.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.