ÖVerföringsproblem av kartor 60csx

Har ett sku´mt problem när jag försöker överföra kartor från min Vista dator. Har senaste Mapsource och senaste firmware i 60Csx.
Får följnade felmeddelande: Det saknas funktioner för att överföra kartor i gps enheten.
Har provat master reset.
Nån som har en aning var felet ligger?

Hittar MapSource GPSen? Det har hänt flera gånger att jag fått installera om USB drivrutinen.

Per

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Glömde skriva att Mapsource har inga problem hitta gps enheten. Det går även överföra waypoints och rutter..
Felmeddelandet kommer alltså enbart vid försök att föra över kartor...Har testat olika sorters kartor..

Fel på minneskortet?

Då skulle jag byta minneskort, eller åtminstone plocka ut minneskortet och stoppa in det igen om jag bara hade ett minneskort.

Per

Jag ska prova med ett annat kort nä rjag kommer iland på måndag. Funderar så länge på om man kan gå "bakvägen" och installera kartor genom att ange gps enehetens som en USB masslagringsenhet.. (minns inte exakt utryck)?

Troligtvis är det minneskortet som spökar.
Som du säger så är det fult möjligt att sätta kortet i 'mass lagringsläge' för att få kortet att poppa upp som en extern disk.

Du kan även, om du har, jobba via SD-kort läsare och skicka matrialet direkt till det och sen sätta i kortet i din enhet.

Det finns ett program som "fejkar" din GPS och gör att du kan spara kartfilen till hårddisken, sedan köra över filen via masslagringsenhet.
Kommer tyvärr inte ihåg vad det heter, tror inte det är ett Garmin-program.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips