Problem med min LegendC

På senare tid har min min trotjänare LegendC börjat krångla ihop med MapSource i datorn. Ibland går det inte att få kontakt överhuvudtaget, men senast jag använde den var det inga problem att tanka över kartorna inför turen, men när jag skall tanka tillbaka färdspåret får jag felmeddelande. Har krånglat lite i Enhetshanteraren med drivrutiner och så. Ibland har jag fått igång det, ibland inte, ser inget system i felen. Kör nu Windows10, men fick samma fel i Windows8. När jag försöker uppdatera drivrutin får jag upp att jag redan kör den bästa. Några tips någon? Vore tacksamt!
/Lars

Mapsource slutade uppdateras för länge sedan men fungerar fortfarande bra för mig med Windows 7. Har du testat Basecamp i stället? Finns säkert andra program som funkar för spårhantering också. Eller har du glappkontakt?

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Kan vara glapp, har försökt med lite elektronikspray + att hålla in kontakten, funkar ibland (lyckades till sist få över spåret) För ett tag sen trodde jag att jag hittat felet när jag inaktiverade och aktiverade i Enhetshanteraren och fick igång det. Det piper till när jag sätter i sladden så det verkar som jag har kontakt, vet inte om det kan vara glapp på något stift i kontakten, har försökt med olika sladdar. Är det nån som försökt byta ut en USB-kontakt på GPS-enheten? Var fixar man i så fall en sådan?
Antar att återförsäljaren hellre ser att jag köper en ny, men jag gillar den jag har. Mkt bra batteritid, har det jag behöver
Eller finns det nån annan bra lösning? Jag använder den för att kunna se en detajerad karta (paddling) och logga ett spår(paddling o skridsko). Vill att den ska klara en heldag(min 12 tim) utan laddning
Har inte testat BaseCamp, är den fri att ladda hem? Funkar till äldre enheter
/Lars

Har haft flera äldre Garmin Etrex. En Vista HCX fick glapp och en bekant lödde ihop. Finns nån tråd här på Utsidan där ehrsa förklarar hur han gjorde på en äldre 60-modell.

Basecamp bör funka men jag föredrar Mapsource som är mer intuitiv IMHO.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips