Överföra data från city select till garmin 60 cs

avslutad210712; sa:
Hade samma problem första gången (och varje gång jag installerar om datorn) och för mig var det helt enkelt så att datorn inte hittade GPS'n. Prova att ta loss GPS'n från USB-sladden, starta om datorn, när du har loggat in (om du gör det) så anslut GPS'n påslagen och gissningsvis får du då ett meddelande om att kompöttern hittat en ny enhet och välj då att installera drivrutinerna automatiskt.

Det lät så intressant att jag testat det upprepat och i olika ordningsföljd. Tyvärr icke. Förvånadsvärt nog
funkar Vistan helt perfekt i både City Select och MetroGuide men däremot inte Gmap 60 CS.Det borde logiskt vara nån enkel grej jag missat.
Vad skulle det kunna vara?
HT

Vilken inställning har du i 60:an för dataöverföring?
Jämför med din Vista för att hitta ev skillnader i handenheten.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du kör Windows XP, kolla i enhetshanteraren när 60CS är påslagen och ansluten(Kontrollpanelen/System/Enhetshanteraren) om det finns en rubrik där som heter GARMIN devices med underrubriken Garmin USB GPS.

För att närmare kolla var felet finns kan du ladda ner andra program som kan kommunicera med 60CS, t ex GPSUtility eller G7toWin. Båda finns i gratisversion på nätet
http://www.gpsu.co.uk/
http://www.gpsinformation.org/ronh/

Om inte heller dessa kan hitta din 60CS bör felet finnas i 60CS annars i MapSource.

Bertil

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips