Överföra data från city select till garmin 60 cs

avslutad210712; sa:
Hade samma problem första gången (och varje gång jag installerar om datorn) och för mig var det helt enkelt så att datorn inte hittade GPS'n. Prova att ta loss GPS'n från USB-sladden, starta om datorn, när du har loggat in (om du gör det) så anslut GPS'n påslagen och gissningsvis får du då ett meddelande om att kompöttern hittat en ny enhet och välj då att installera drivrutinerna automatiskt.

Det lät så intressant att jag testat det upprepat och i olika ordningsföljd. Tyvärr icke. Förvånadsvärt nog
funkar Vistan helt perfekt i både City Select och MetroGuide men däremot inte Gmap 60 CS.Det borde logiskt vara nån enkel grej jag missat.
Vad skulle det kunna vara?
HT

Vilken inställning har du i 60:an för dataöverföring?
Jämför med din Vista för att hitta ev skillnader i handenheten.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Om du kör Windows XP, kolla i enhetshanteraren när 60CS är påslagen och ansluten(Kontrollpanelen/System/Enhetshanteraren) om det finns en rubrik där som heter GARMIN devices med underrubriken Garmin USB GPS.

För att närmare kolla var felet finns kan du ladda ner andra program som kan kommunicera med 60CS, t ex GPSUtility eller G7toWin. Båda finns i gratisversion på nätet
http://www.gpsu.co.uk/
http://www.gpsinformation.org/ronh/

Om inte heller dessa kan hitta din 60CS bör felet finnas i 60CS annars i MapSource.

Bertil

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips