önskar åsikt om Point65 crunch vs Prijon

Jag är sugen på en kajak i år eller nästa år men har börjat kolla in olika modeller. Jag har fastnat för Prijon men undrar nu hur Point65 Crunch står i förhållande till dem. Jag chansar att någon här vet :)

// EmSt

Jag har inte paddlat så mycket, har egentligen bara provat Point XP och några av Points gamla modeller så jag kan inte jämföra med den modellen du frågar efter. Jag iaf. paddlade Crunch nu i helgen. Det var ganska kraftig vind och gropig sjö. Jag var mycket nöjd. Det är definitivt den kajak jag har suttit bekvämast i. Den är lite tightare än XP:n vilket känns bra (jag är 180cm, 80kg). Sits och pedaler är bättre och hela kajaken känns verkligen kvalitet. Mvh David

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips