Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I det gamla, kunde man minimera grupperna (Allmänt, Cykling, Klättring, osv.). Det är vissa områden som jag inte är så intresserad av, och då kunde man minska ned dem till bara rubriken, så att man inte behövde scrolla så mycket.
 
Har inte hunnit bestämma mig om jag gillar detta eller inte. Oväntade förändringar är alltid chockerande, men i slutändan brukar man gilla det.

En bra funktion som jag ser redan nu är att jag kan svara och fortfarande se ursprungstråden. Tidigare fick man upp en ny sida där bara ett fåtal av trådens inlägg listades.

Jag är tydligen Forumräv nu också. Är det en ny grej, eller har den inte varit lika synlig tidigare? Vad baseras dessa nivåer på?
 
Får högra sidan bortklippt även om jag är inloggad i mobilen.
Samma här, förutom i liggande läge. Använder iPhone.
Lite segt också att behöva scrolla förbi en massa gamla nyheter innan man kom till annat innehåll på förstasidan. Det tål nog att funderas lite till på upplägget där.
I övrigt håller jag med andra om att sidan har blivit lite snyggare :)
/OJ
 
Oavsett om jag är inloggad eller ej så klipps högra delen av texten.
Kan inte scrolla i sidled så blir helt ohanterligt nu när jag skriver inlägg. Måste vrida telefonen för att hitta "skicka svar"-knappen.
 
Ändrade i inställningarna och slog av "bestäm zoomläge för websidor", då fungerar det bättre verkar det som. Kör Samsung Internet-browsern.
 
(...) Jag är tydligen Forumräv nu också. Är det en ny grej, eller har den inte varit lika synlig tidigare? Vad baseras dessa nivåer på?
Hahaha, känns igen från en del andra fora och lika fjantigt här som där. Det händer ju att jag sneglar på antalet inlägg, primärt för att se om det är någon nyreggad som behöver lite stöttning. Den informationen känns som den enda meningsfulla och syntes förr utan aktivt klickande på resp. profil - alltså en försämring. Skippa barnsligheterna.

Ska vi diskutera estetik så tycker jag inte det är vare sig snyggt eller vilsamt för ögonen med den underklädes-rosa toningen av textfält och rubriker. Den skär sig dessutom garanterat mot de flesta bifigade naturbilders färgskalor. Snälla, välj något lite mer vuxet; det brukar vara enkelt att ställa in/byta en generell grundton. Och hav överseende med att jag är yrkesskadad ;).

Men allt detta är petitesser; de funktionella förändringarna känns mest på plus.
Fast just nu har jag rätt roligt åt att "bold" (alltså fetstil) översätts som "djärv"
(funkar ej med "asgarv"-emoji, så det får bli :) )
 
Jag har inte hittat att sätt att få ut den länken direkt i trådlistan än, men skall kika.
Tills vidare får man leva med att det är två klick - klicka in på tråden först, sedan klicka på "Gå till nytt".
Visa bilaga 32313
Edit: märkte nu att trådrubiken ju verkat ta en till "unread" redan, i allafall i ett ämne jag just skrev i. Det kan nog vara så att systemet nu behöver lära sig vad respektive medlem läst och inte i trådar, det kom inte med i konverteringen. Så detta kanske löser sig.

Kan bekräfta att om jag klickar på trådrubriken så kommer jag till "mitt personliga äldsta olästa inlägg i tråden", precis som jag önskar. Nu är jag nöjd igen med det!

Tackar!

/Patrik, under tillvänjning
 
Hahaha, känns igen från en del andra fora och lika fjantigt här som där. Det händer ju att jag sneglar på antalet inlägg, primärt för att se om det är någon nyreggad som behöver lite stöttning. Den informationen känns som den enda meningsfulla och syntes förr utan aktivt klickande på resp. profil - alltså en försämring. Skippa barnsligheterna.

Om man ska skryta med något på utsidan så är det kottetoppen :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.