Forumet Nytt forum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Indikarar felaktigt att jag är inloggad, även om jag loggat ut och tagit bort cookies.. Går bara på IP-adress ?
 
Spontant : Fräscht, modernt, snyggt. Får kolla funktioner senare.

I tapatalk får jag:

Nätverksfel, Försök igen senare. (get_config)

Peter
 
VAD har hänt med sökfunktionen???
Eller är det jag som är ointelligent, och vad gör jag för fel i så fall?

Har nu testat alla söksätt och ingångar, men hur jag än gör, får jag inga träffar alls på en väldig massa av egna inlägg, som jag rutinmässigt brukat länka till när forumfrågor upprepas... Jag har t ex skrivit massor om kök och mat, och inget av detta dyker upp, fast jag använder mycket specifika sökord som fungerat utmärkt förr.
Plötsligt funkar inte ens så pass högfrekventa ord som gasbrännare, grytmysare, eller ens Trangia, som vi ju nyss nördat ner oss i i en färsk tråd. Den här gången är inte svaret att söktermen är "för kort", utan helt frankt "inga resultat", vilket ju inte kan stämma.

Jag har dubbelkollat genom att bara söka på mitt eget namn - och ja, väldigt många av mina inlägg, både nyare och gamla, är spårlöst försvunna i sökresultatet.
Allt jag skrivit mellan 8 april och igår är t ex helt borta.

Länken du har skrivit xxx inläggMin sida funkar inte heller (svar: Hoppsan! Vi stötte på några problem ), vilket kanske har med saken att göra?

Jag närde ju ett tyst hopp om en mer utvecklad sökfunktion, helst med boolesk syntax. Men åtminstone något som funkar lika bra som innan... Hoppas detta är något tillfälligt, för det vore en enorm förlust, om så mycket av vår samlade kunskapsbas skulle bli oåtkomlig i fortsättningen.
 
Sökfunktioner är ofta kass på de flesta forum. Jag sparar alltid intressanta inlägg & trådar separat, i en egen fil... Länken, och ibland copy på texten oxå.
 
Sökfunktioner är ofta kass på de flesta forum. Jag sparar alltid intressanta inlägg & trådar separat, i en egen fil... Länken, och ibland copy på texten oxå.

Tex finns nu många av Joannas bästa & otroligt bra tips och smarta inlägg i en fil på c: Och backuppade såklart. -:)
 
Vill inte vara den som är den, men fortfarande är detta nya forum helt obrukbart i mobilen. Avsaknad av radbrytning mm. Det gamla funkade i alla fall!

Fixa problemet eller byt tillbaka! En annan lösning kan i så fall hittas i lugn och ro, gör programbytet typ en novembermåndag! Inte precis i slutet av juni när vi vill kunna använda forumet inför sommarens vandringar.
 
Övrigt som jag önskar:
-inloggning högst upp
-minska antalet artiklar på sajtens startsida till max 5-6. Alldeles för mycket scrollning för den som vill till forum, bloggar eller prylmarknad. Eller vänd på det? Lägg 1-3 nyaste artiklarna överst men resten sist? Personligen är artiklarna det som intresserar mig MINST, får gärna flyttas ner helt!
-instämmer att det var mysigt att se vilka andra som var inne i samma tråd samtidigt. Lite som att ensamvandra men ändå se färska fotspår.
-skriver just nu utan att se vad jag skriver, både vänsterkant och högerkant är nu utanför bild. Hoppas det går att fixa, annars, som sagt, byt tillbaka till det som funkade och gör om i lugn och ro.
-Instämmer att den rosa bakgrunden är sådär.

Hittar inte sendknappen, få se om detta blir postat.
 
Vill inte vara den som är den, men fortfarande är detta nya forum helt obrukbart i mobilen. Avsaknad av radbrytning mm. Det gamla funkade i alla fall!

Fixa problemet eller byt tillbaka! En annan lösning kan i så fall hittas i lugn och ro, gör programbytet typ en novembermåndag! Inte precis i slutet av juni när vi vill kunna använda forumet inför sommarens vandringar.
Slå över till skrivbordläge/datorläge i din webbläsare så blir det typ som förut.
 
Slå över till skrivbordläge/datorläge i din webbläsare så blir det typ som förut.

Jag har ett bokmärke till Utsidan i mobilen av en anledning, vill kunna gå in snabbt och kolla om något intressant dykt upp. Om jag då varje gång inte bara kan klicka på mitt lilla bokmärke utan också måste 1) klicka på webbläsarmenyn och fylla i datorläge och 2) måste scrolla förbi 20 artiklar innan jag kommer till forumet blir det löjligt mycket både klickande och scrollande.

En anledning som gavs till att byta forumprogramvara var att det skulle funka bättre i mobilen. Just nu funkar det sämre.
 
Sökfunktioner är ofta kass på de flesta forum. Jag sparar alltid intressanta inlägg & trådar separat, i en egen fil... Länken, och ibland copy på texten oxå.
Sure, men det hjälper inte nytillkomna och naiva, som inte gjort det. Jag är skitfrustrerad - skulle just hjälpa en ny medlem i lättpackarforum med hennes packlista och fick gissa mig runt i en timme för att på diverse luriga omvägar hitta det jag velat länka henne till. Har sen baklängestestat genom att söka på ord som de facto funnits i de inläggen - och de dök inte upp. De finns alltså bevisligen kvar någonstans i forums avgrunder, men är inte längre sökbara. Man kommer en bit på vägen genom att söka externt via Google, men då kan man inte söka specifikt på en användares inlägg.
Detta är verkligen ett nerköp, hoppas det går att fixa.

Att punktlistorna i formateringsmenyn inte fungerar (det blir indrag i stället) känns som en petitess i sammanhanget.
 
Mycket gnäll här, men sidan funkar sämre från mobilen nu än tidigare. Var tvungen att ta horisontalläge för att kunna använda.

Sen ser jag ingen mening med like-knappen och folks namn under inläggen?! tar bara onödig plats och tillför inget. Ryggdunka kan man gör IRL istället.

Sen tycker jag nog att själva forumet är det som ska va på förstasidan. Artiklarna kan ju va kul, men det är inte dem man kommer hit för.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.