Nygammal

Islay Legend är annars ett bra budgetaltenativ (om man är tvungen att bjuda utan att skämmas). Är en blended med väldigt mycket single malt-smak och mycket rök. Men med blended-pris. Man kan dricka mer än om man tar med en Laphroaig lixom...

Mitt budgetalternativ är annars Macleod's Islay.
En rökig singelmalt, till ett någorlunda konsumtionspris.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
skor och belöning

Foppatofflor funkar bra för mig. Torkar fort, flyter, väger noll, värmer något och skyddar fötterna när man går på stenig botten.

All whisky smakar perfekt när man är på paddeltur. Men rekommenderar gärna konjak tillsammans med en bit mörk choklad. Man behöver absolut ingen kupa, den går utmärkt att halsa direkt ur flaskan.

thomas

Många bra råd och tips, börjar få ordning på utrustningen.
Återstår bara två funderingar.
Val av skor/kängor att ha på sig i kajaken, antar att man plaskar ut i vattnet en bit när man skall ombord??
Val av lämplig kajakwhisky??
Vad det gäller whisky så måste den väljas efter aktivitet. När jag jagar skogsfågel så är det The Black Grouse som gäller...men när man skall paddla??

Neoprenskor är en hit. Ja, man går ofta i så att man får blöta fötter.

Tematiskt whiskyval kan vara Latitude 55, i praktisk petflaska. Ingen rökig stänkare precis, men om temat är viktigare helt ok.
En "landare" när man paddlat färdigt för dagen och dragit upp båtarna, men innan lägerbestyren, är aldrig fel.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips