Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Halva svaret ger du ju nästan själv, mutter!
Borra bort gängorna och knyt dit en repstump.
Annars finns det ju doningar för flera hundralappar som kan vara ett alternativ om de ska användas frekvent, då det kan vara smutt med 'riktiga' grejjer.
Kör på flera (4-5) i mindre storlek för de små springorna där du knappt kommer åt att pilla in fingrarna.
För större springor och skrevor borde det inte vara omöjligt att kila fast en sten eller annan bråte.
Sätt alla på samma slinga så kan de användas var för sig eller flera tillsammans om det skulle behövas.En överkurs kan vara att göra dem med stålvajer (Cykelvajer?) och lås, kanske som en 8.
Bra ide att sätta flera olika muttrar på samma slinga, det hade jag nog inte kommit på själv.
Ska testa men inte riktigt än, väntar på varmare väder först, typ sommar.
Bra ide att sätta flera olika muttrar på samma slinga, det hade jag nog inte kommit på själv.
Ska testa men inte riktigt än, väntar på varmare väder först, typ sommar.
Redan när jag var yngre älskade jag att vara ute. Jag visste inte särskilt mycket om ryggsäckar eller passform. Jag stoppade bara ner min utrustning ...
Vi åkte till Fulufjällets nationalpark med ett tydligt mål: att uppleva fjäll på riktigt, men på ett sätt som fungerade även med barn. Fulufjället är ...