Nybörjare

Jag vill lära mig att paddla kajak men jag vet inte vart jag ska vända mig för att lära mig. Jag bor i Järfälla så det skulle vara bra om det finns någon klubb (förutom friluftsfrämjandet) här eller i stan. Jag är tacksam för tips

Titta gärna på Brunnsvikens kanotklubb, http://www.bkk.se
Klubben har bl.a tisdagsträningar för alla nivåer, ledarledda turer och även bassängträning under vinterhalvåret. Klubben håller till i Brunnsviken vid Frescati.

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Klubb i Järfälla

Gå med i Järfälla Kanot och Roddklubb (JKoRK). De spelar mycket polo i bassäng under vintrarna och paddlar även en del fors. Förutom att det är skitkul så har du enorm nytta av den tekniken när du sedan paddlar slätvatten eller hav.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips