Nybörjare

Jag vill lära mig att paddla kajak men jag vet inte vart jag ska vända mig för att lära mig. Jag bor i Järfälla så det skulle vara bra om det finns någon klubb (förutom friluftsfrämjandet) här eller i stan. Jag är tacksam för tips

Titta gärna på Brunnsvikens kanotklubb, http://www.bkk.se
Klubben har bl.a tisdagsträningar för alla nivåer, ledarledda turer och även bassängträning under vinterhalvåret. Klubben håller till i Brunnsviken vid Frescati.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Klubb i Järfälla

Gå med i Järfälla Kanot och Roddklubb (JKoRK). De spelar mycket polo i bassäng under vintrarna och paddlar även en del fors. Förutom att det är skitkul så har du enorm nytta av den tekniken när du sedan paddlar slätvatten eller hav.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips