Nybörjare

Jag vill lära mig att paddla kajak men jag vet inte vart jag ska vända mig för att lära mig. Jag bor i Järfälla så det skulle vara bra om det finns någon klubb (förutom friluftsfrämjandet) här eller i stan. Jag är tacksam för tips

Titta gärna på Brunnsvikens kanotklubb, http://www.bkk.se
Klubben har bl.a tisdagsträningar för alla nivåer, ledarledda turer och även bassängträning under vinterhalvåret. Klubben håller till i Brunnsviken vid Frescati.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Klubb i Järfälla

Gå med i Järfälla Kanot och Roddklubb (JKoRK). De spelar mycket polo i bassäng under vintrarna och paddlar även en del fors. Förutom att det är skitkul så har du enorm nytta av den tekniken när du sedan paddlar slätvatten eller hav.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.