Dubbla sockor i kängorna och en extra uppsättning som torkar på ryggsäcken kommer man långt med.
/M
Eller om det regnar (lätt machosistiskt men effektivt) i byxlinningen under regnplagget.
Dubbla sockor i kängorna och en extra uppsättning som torkar på ryggsäcken kommer man långt med.
/M
Flera smarta saker att lägga till i listan tack
Reperationskitet är tänkt för tältet, har dock varken tält eller reperationskit än hehe
=)
Flera smarta saker att lägga till i listan tack
Reperationskitet är tänkt för tältet, har dock varken tält eller reperationskit än hehe
Har inte gjort så mycket mer i planering än, har en del annat just nu.. Har dock lyckats få med en kompis så som de ser ut nu så kommer jag inte att vandra ensam =)
Om du söker här på utsidan finns det ett par diskussioner om dessa, det hjälper inte mkt att de är vattentäta utifrån när du blir blöt av svetten inifrån... Jag personligen skulle inte använda dem men det är en fråga om tycke och smak (samt vilken terräng du går i och vilka skor du har).
/M
40L ? jag var rädd att 65L skulle vara tight![]()
Ajustdja, jag har för mig att jag hittade små "reseflaskor" för tvål och sådant på Åhléns för ett tag sedan när jag skulle iväg till Åre för att åka skidor, perfekt storlek för en till två veckor. Barntandborste är också smidigt. Som tvättlapp kan man klippa en disktrasa (t.ex. Wettex) i bitar efter eget tycke.
Jag har en 65L ryggsäck och har packat ned allt utom mat och tält. Rullade ihop ett par gamla jeans istället för tält (som jag kommer att låna) för att se att det fick plats. Istället för mat fyllde jag en ICA-plastpåse med handdukar. Det blev tajt men allt får plats. Har ingen våg så jag vet inte hur mycket allt väger, men det är väl 20 kg eller däromkring. Har försökt kompromissa mellan vikt och bekvämlighet, har med mig en bok och iPod och grejer också. Man vet ju aldrig om det öser ned en dag så att man blir kvar i tältet och bara tar det lugnt.
Om du vill kan jag bifoga min egen packlista för jämförelse.