Nya Jörnkängor

När beställde du?
Jag skickadae in min beställning den 23/2 och har inte hört något sen dess. De sa att det kanske skulle dröja eftersom de inte hade skywalksulan hemma. Men så här länge?
/Samme

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
samme83; sa:
När beställde du?
Jag skickadae in min beställning den 23/2 och har inte hört något sen dess. De sa att det kanske skulle dröja eftersom de inte hade skywalksulan hemma. Men så här länge?
/Samme

Jag minns inte när jag beställde, men det var rätt längesedan. Ring dem och prata in ett meddelande på deras telefonsvarare så kommer de förmodligen ringa upp dig inom kort. Verksamheten verkade lite överbelastad när jag pratade med dem.

Antar att du gör som med ett par Lundhags.

Fyll dom med ljummet vatten (inte varmt, det kan lösa upp limmet). Häll ut efter ett par minuter, sätt i sulorna och gå en sväng. Låt skorna torka. Sedan kan du gå längre och längre promenader på kvällarna, så har du dina skor perfekt ingångna efter ett par veckor.

/Ulf

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Ljummet vatten är nog ett het tips

Enligt min polare som köpte ett par Jörnkängor (sommar) för ett år sedan fick han rådet att gå in dem före han gör några längre vandringar.

Vad gäller Jörn vinterkängor så har jag inte behövt gå in mina utan de passade från dag ett. Jag frågade oxå om detta när jag beställde och de sa det inte var lika viktigt vad gäller vintermodellen.

Jag använder Minkolja, det funkar och är lätt att få tag på, annars finns inga egentliga funderingar bakom det valet

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.