Nya Jörnkängor

När beställde du?
Jag skickadae in min beställning den 23/2 och har inte hört något sen dess. De sa att det kanske skulle dröja eftersom de inte hade skywalksulan hemma. Men så här länge?
/Samme
 
samme83; sa:
När beställde du?
Jag skickadae in min beställning den 23/2 och har inte hört något sen dess. De sa att det kanske skulle dröja eftersom de inte hade skywalksulan hemma. Men så här länge?
/Samme

Jag minns inte när jag beställde, men det var rätt längesedan. Ring dem och prata in ett meddelande på deras telefonsvarare så kommer de förmodligen ringa upp dig inom kort. Verksamheten verkade lite överbelastad när jag pratade med dem.
 
Antar att du gör som med ett par Lundhags.

Fyll dom med ljummet vatten (inte varmt, det kan lösa upp limmet). Häll ut efter ett par minuter, sätt i sulorna och gå en sväng. Låt skorna torka. Sedan kan du gå längre och längre promenader på kvällarna, så har du dina skor perfekt ingångna efter ett par veckor.

/Ulf
 
Ljummet vatten är nog ett het tips

Enligt min polare som köpte ett par Jörnkängor (sommar) för ett år sedan fick han rådet att gå in dem före han gör några längre vandringar.

Vad gäller Jörn vinterkängor så har jag inte behövt gå in mina utan de passade från dag ett. Jag frågade oxå om detta när jag beställde och de sa det inte var lika viktigt vad gäller vintermodellen.
 
Jag använder Minkolja, det funkar och är lätt att få tag på, annars finns inga egentliga funderingar bakom det valet
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Nirrebosse Jörnkängor och skidor för väldigt korta turer Utrustning allmänt 10
aborren Jörnkängor? Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.