Nya Garmin bluechart kort!

Tips: CD:n är inte uppdaterad än så vill ni se det Peter pratar om gå in och kika på de fasta minnesmodulerna. CD-varianten borde också dyka upp vilken dag som helst.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Sänkt uppgraderingspris!

Sådärja nu finns information om CD-varianten utlagd också. 1/3 är datumet då den skall dyka upp. Glädjande utöver eventuella större täckningsområden är att de sänkt uppgraderingspriset från $125 till $75 (+brittisk moms) för BlueChart Atlantic version 7.
http://www.garmin.com/unlock/update.jsp

Re: Nu börjar områden bli prisvärda

kanotisten; sa:
Men undrar hur man gör om man har en GPS med minneskort och en som man tankar ner direkt i GPS-enheten.
Vad är problemet? Om du inte redan har ett tomt minneskort så kan du väl köpa ett och tanka från CD:n till båda enheterna? Licensen tillåter ju två enheter.

enl butiken var man tvungen att köpa en speciell CD o deras minneskort i en sats, ej sant? Ja funderar på att kompletera min 76Map med en 276:a.

kanotisten; sa:
enl butiken var man tvungen att köpa en speciell CD o deras minneskort i en sats, ej sant? Ja funderar på att kompletera min 76Map med en 276:a.
CD:n finns definitivt att köpa utan minneskort också eftersom det finns mängder med GPS:er som inte använder minneskort, din 76:a t.ex.

Nu kan jag dock inte svära på att det också går att använda den CD:n till en 276C men jag skulle bli mycket förvånad och sur om det inte gick eftersom det är precis vad jag avser att göra.

Däremot kan det kanske tänkas att paketet med sjökort+minneskort ändå är intressant för något minneskort måste du köpa till en 276C.

Jag fattade att det hade nåt med upplåsningen av området att göra, att CD-skivorna är helt olika.... Jag ska fråga på båtmässan. Butiken lovade och länge o bergsäkert att om ja köpte CD-skivan i höstas när jga var där, så skulle jag få uppgradera gratis nu. Efter flera frågor från mig så visade det sig att det ej stämde....

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips