Ny pik från Lundhags?

Hej

Såg en ny pik från Lundhags ute på isarna idag. Påminde en del om Almgrens gamla teleskoppiken (den som man stoppar in hjälpstaven i pikdelen). Blå/grå till färgen och med den fyrkantiga spetsen. Samma som sitter på Lundhags dubbelpik.

Någon som vet mer om denna? Finns inte med på Lundhags hemsida.

/Anders

Bra pik

Vad jag förstår hade Almgrens/Lundhags ett parti äldre pikar kvar, på dessa satte de sin nya fyrkantsspets och modernare isolering. Dessa rör är ganska styva men lätta, vilket gör det till en bra pik med det bättre fyrkantshuvudet. Jag tycker den är bättre än Lundhags dubbelpik (som har samma fyrkantsspets) för att den är styvare och följdaktligen vibrerar mindre.

Det är lite bråttom om man vill få tag på en, därför att de kommer inte att tillverkas några nya. Rören är för dyra att tillverka, fick jag veta när jag frågade tillverkaren. Jag har sett dem på vissa Intersportbutiker och vissa Stadiumbutiker. Jag köpte en av tillverkaren på SSSKs årsmöte förra säsongen.

Kan rekommendera att sätta lite silvertejp under de mjuka handtagen på piken, för de har en tendens att glida nedåt efter mycket pikande. I mitt tycke är det en bra pik.

Staffan
[Ändrat av Stadan 2004-01-02 kl 17:30]

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Stadium

På Stadium i Solna Centrum hittade jag denna Lundhags teleskop-pik. Såg även några ute vid Stadium i Bromma för någon dag sedan.
Fungerar mycket bra är mitt omdöme.
/Sofia

Minst 4 st på Stadium Drottninggatan

Det finns minst 4 st för 699:- styck på Stadium Drottninggatan idag lördag 17/1.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips