Ny på allt som har med övernattnig och långa vandring

gundj; sa:
Läs i denna tråden,
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=41727#post284013

Där har Frida ett trevligt vandringsförslag.

Haha, vad kul! Jo den turen är nog ganska enkel och trevlig tror jag.

Om man är total nybörjare så tycker jag att det kan vara en bra idé att bara gå ungefär 1 mil om dagen. Då får man mycket tid över till att njuta av naturlivet. Men det klart att 14-15 kilometer per dag går ju det med, men så här i efterhand har jag insett att vi skulle gått kortare sträckor på vår första vandring. Det var en underbar tur, fast vi skulle haft fler dagar på oss så hade vi sluppit knäont och hunnit njuta mer.

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=39285

Tips

Jag och några till vandrade sträckan Ammarnäs-Hemavan första gången...helt underbart, storslagen natur och lättvandrat utan att det var tråkigt.. Gå med i STF och läs på deras hemsida...där finns tips på andra leder också.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
en mil om dagen :D

jag cyklade till och från jobbet det var nästan 2 mil *skratt* det tog mig ungefär 2 timmar 1h hem och 1h till jobbet.

i sommras gick vi en bit av sörmlandsleden som var på 1 mil, den takten vi gick tog det oss ungefär 2 timmar :D var trevligt och en kanon dag att promenera på :D

Låter gott

Hejsan!
Gädda i tidningspapper låter gott *skratt* får ha med mig fiskespöt :)
jag ska testa så fort jag får möjligheten att grilla utomhus :D 40 minuter låter som en lång tid :D för mig... snabbt och enkelt ska maten vara *skrat*

finns inga fel

på kläder, bara på väder!
Sånt vet vi hundägare *skratt* förstår inte folk som klagar på att det är såå kallt ute nu, ha på er termosbyxor, långkalsonger, vantar, mössa och så är det bara att promenera :D funkar toppen för oss här hemma som har kläder för att va ute :D

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips